Campaniile publicitare
de tip pay per click (PPC) sunt foarte des intalnite in ultima perioada
datorita faptului ca sunt mult mai eficiente decat altele. Astfel reclamele vor
fi afisate de nenumarate ori, insa vor fi taxate doar atunci cand un vizitator
al unui site va da click pe ele. Din acest motiv, proprietarii site-urilor
recurg adesea la campaniile PPC deoarece sunt eficiente si practice.
Insa, aceste campanii prezinta si parti
mai putin bune, la fel ca altele, si anume ca orice vizitator poate da (din rea
vointa) nenumarate clickuri pe reclame, pentru a termina bugetul stabilit pe o
zi de un proprietar de site. Astfel sumele sunt consumate fara a-si atinge
scopul, acela de atragere a vizitatorilor sau de promovare a unui produs.
Dar aceasta problema pare ca si-a gasit
rezolvarea cu ajutorul software-ului Xiona. Acest sistem functioneaza prin
intermediul unui cod unic de monitorizare, care se implementeaza in fiecare
pagina a unui site, care se doreste a fi urmarit. Implementarea se face cu
usurinta, accesand sursa paginii, iar inainte de inchiderea etichetei „head” se
lipeste codul, care inregistreaza adresele IP ale vizitatorilor, tara, din care
provin, regiunea sau chiar orasul. Astfel, orice activitate suspecta efectuata
de acestia poate fi sesizata, iar Xiona va alerta utilizatorul printr-un email.
De asemenea, se poate stabili un numar de clickuri acceptat din partea
aceluiasi utilizator, iar dupa ce acesta le va realiza, reclamele sa nu ii mai
poata fi afisate, pentru ca acesta sa nu mai poata da click inutil.
Ca o paranteza, trebuie sa spunem ca din pacate fenomenul "click fraud" a luat amploare, astfel incat orice otilizator al sistemului poate sa devina o victima.
Acest sistem simplu, dar eficient poate
fi testat gratuit in prima luna, dupa care utilizatorii isi vor putea alege
unul dintre cele 4 pachete puse la dispozitie, in functie de necesitati.
Preturile incep de la 10 euro pe luna pentru pachetele mai simple si pot ajunge
pana la 35 de euro pentru cele care promit mai multe si la care apeleaza, de
regula, cei care detin mai multe site-uri.
No comments:
Post a Comment